16 Φεβ 2008

Αναγνώσεις ΙΙΙ

Θυμήθηκα κάποιο πρωί, που είχα πετύχει σ’ ένα πεύκο ένα κουκούλι πεταλούδας, τη στιγμή που έσκαζε το τσώφλι κι ετοιμάζουνταν η μέσα ψυχή να προβάλει. Περίμενα, περίμενα, αργούσε, κι εγώ βιαζόμουν∙ έσκυψα τότε πάνω της κι άρχισα να τη ζεσταίνω με την ανάσα μου. Τη ζέσταινα ανυπόμονα, και το θάμα άρχισε να ξετυλίγεται μπροστά μου, με γοργό παρά φύση ρυθμό∙ το τσώφλι άνοιξε όλο, η πεταλούδα πρόβαλε. Μα ποτέ δε θα ξεχάσω τη φρίκη μου: τα φτερά της έμεναν σγουρά, αξεδίπλωτα, όλο της το κορμάκι έτρεμε και μάχουνταν να τα ξετυλίξει, μα δεν μπορούσε∙ μαχούμουν κι εγώ με την ανάσα μου να τη βοηθήσω. Του κάκου∙ είχε ανάγκη από υπομονετικό ωρίμασμα και ξετύλιγμα μέσα στον ήλιο, και τώρα πια ήταν αργά∙ η πνοή μου είχε ζορίσει την πεταλούδα να προβάλει πριν της ώρας, ζαρωμένη κι εφταμηνίτικη. Βγήκε αμέστωτη, κουνήθηκε απελπισμένη, και σε λίγο πέθανε στην απαλάμη μου.

Το πουπουλένιο κουφάρι αυτό της πεταλούδας θαρρώ πως είναι το μεγαλύτερο βάρος που έχω στη συνείδησή μου. Και να, σήμερα κατάλαβα βαθιά: είναι θανάσιμο αμάρτημα να βιάζεις τους αιώνιους νόμους∙ έχεις χρέος ν’ ακολουθάς τον αθάνατο ρυθμό μ’ εμπιστοσύνη.

N. Καζαντζάκης, Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά

5 σχόλια:

rip1708 είπε...

αχ το θυμαμαι αυτο το αποσπασμα ειχα ανατριχιασει οταν το διαβαζα..
υπεροχο οπως ολα του νικολα..
καλως σε βρηκα

Νεραϊδενια είπε...

Σε ευχαριστώ που πέρασες από τα μέρη μου.

Καλώς σε βρήκα κι εγώ!

Mairyliscious είπε...

auto to keimeno me sugkinei panta oses fores kai na to diabasw....
mou to eixe epishmanei h mhtera mou kai eixa anatrixiasei otan to eixa prwto diabasei...
se euxaristw gia ta toso neraidenia logia sou :)
to antihliako mou einai carroten karpuzi me deikth 6 prin liges meres ebaza copertone me deikth 8 kai molis teleiwsei to karpuzaki mu tha parw hawaian tropic me thn apisteuta kalokairinh murwditsa me elaxisto deikth
sto proswpo ths avene me deikth 50 :)
kalh vutitsaaaaaaaaaaa

Nells είπε...

polu omorfo komati diale3es...eipa na kanw sxolio k sto proigoumeno post..alla den me voi8aei o erwtas lately..just hurts!ade neraidenia!
kane ta magika sou!

Unknown είπε...

beautiful blog!!!

Μετρώ τις μέρες, μετρώ τις ώρες...